Pages

Subscribe

Wednesday, June 17, 2009

saya menjawab tag~~~

Aku nih bukanlah penggemar menjawab tag2 nih..so lepass nih jgn tag aku lg yer..hahaha..

1. If your lover betrayed you, what will your reaction be?

Betrayal!!!hurmmm...pasrah jer la...takkan nak gi bunuh dier plakk..hehe..die curang aku kawen len laa plakk..aper susah..


2. If you can have a dream to come true, what would it be?

impian saya adalah untuk menjadi tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuttttttt.....hahaha...impian yg dah dikuburkan..so xder impian bru lg..sat esok baru nak bermimpi..

3. Whose butt would you like to kick?

nobody's butt..instead i wanna work out my butt..haha..tension dgr org dok kata bontot aku leper..i'll kick my own butt laa bg dier besar sket...haha

4. What would you do with a billion dollars?

apa lg..melabur aaa..oowhh lupa..bawak pegi cambodia sket for relief mission..selebihnya guna utk kalahkah israel..muahahaha..supply senjata utk Palestine....pastuh sponsor prof anip utk watkan senjata tercanggih abad nih..haha...and donate kt org2 mesia bg derang kaya raya sket..

5. Will you fall in love with your best friend?

hurmmm..never have a girl-bestfriend, so i guess i won't...tp cinta itu buta..who knowss..

6. Which is more blessed, loving someone or being loved by someone?

of kos it's both.. one sided love wud not bring any happiness..

7. How long do you intend to wait for someone you really love?

i'd wait for 3 years oready...and its long enuff...gotta move on..she's not gonna be mine anyway..so wut's the fuss..muahaha..ayat org putus chenta..

8. If the person you secretly like is already attached, what would you do?

ish.. ..xgamak aku nak kaco bini org..haha..

9. If you like to act with someone, who will it be? Your gf/bf or an actress/actor?

nobody..i'm a lousy actor..so nobody would love to act wit me..huhu

10. What takes you down the fastest?

people around me

11. How would you see yourself in ten years time?

kacak lg bergaya beranak satu beristeri 4..muahahahaha...isteri satu anak empat la kot..ish banyak laa plak..tp aku nak kawen umor 30..owh xper..biar bg kembar..dua kali beranak dpt laa empat..nak kembar 4 sekali gus pun okayhss..

12. What’s your fear?

takut sama tuhan dan neraka laaaaa...lg mau tanya..lu tanya apek cina pun dia jawab nelaka looo..

13.What kind of person do you think the person who tagged you is?

no comment...muahaha...kang komen terlebih bangga plak..komen terkurang sedeyh plakk..

14. Would you rather be single and rich or married but poor?

married but poor...Kan hadith nabi dah kata ...Kahwin itu melengkapkan separuh dari agama...dan hadith nabi nih...Dari Ibnu Abbas r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:” Aku melihat ke syurga, maka kelihatan olehku kebanyakan penghuninya ialah orang-orang miskin. Dan aku melihat pula ke neraka, maka kelihatan olehku kebanyakan penghuninya ialah wanita.” ...tetapi hadith nabi yg lain pula mengatakan Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “Kemiskinan membawa kepada kekufuran dan hasad mengatasi qadha’ dan qadar.” ..so mestilah sedaya upaya utk elakkan diri dr kemiskinan...

15. What’s the first thing you do when you wake up?

kemas katil....naper??xpercaya??cuba tgk katil aku tiap2 ari kemass dowhh..

16. Would you give all in a relationship?

yezzaaaa

17. If you fall in love with two people simultaneously, who would you pick?

aku suh derang osom...saper menang yg tuh la aku pilih..haha..

18. Would you forgive and forget no matter how horrible a thing someone has done?

definitely..aku penah post satu hadith pasal pemaaf...nih aku post sekali lg

Suatu hari para sahabat melihat Rasulullah s.a.w duduk sambil tertawa dengan gembira sekali. Saidina Umar r.a pun bertanya, " Mengapa ?"
Rasulullah menjawab, "Ada 2 orang umatku yang memperhitungkan hak-haknya .
Yang seorang berkata: "Berikanlah haknya yang telah engkau zalimi itu!"
Maka berkatalah yang dituntut itu dengan kesedihan: "Ya ALLAH, wahai Tuhanku ! Sesungguhnya kebaikanku telahpun habis semuanya , maka tiadalah lagi yang dapat aku berikan kepada saudara ini."

Maka lantas dijawab oleh orang yang menuntut itu, "Oleh itu maka orang ini mesti mengambil segala dosaku sebagai gantinya!,"

Tatkala itu kelihatan Rasulullah s.a.w mengalirkan air mata nya menahan kesedihan yang menimpa nasib orang yang dituntut itu, lalu meneruskan sabdanya: "Kemudian ALLAH S.W.T berfirman kepada orang yang menuntut itu, "Angkatlah kepalamu dan lihatlah syurga, "Apabila dilihat oleh si penuntut itu atas syurga yang penuh di dalamnya kota-kota yang berlantaikan perak dan gedung-gedung indah yang diperbuat daripada emas bertahtakan perak, intan , permata yang elok-elok. "Apakah itu semua untuk nabi-nabi atau apakah untuk orang yang syahid?"

Maka dijawab ALLAH S.W.T: "Itu untuk sesiapa sahaja yang sanggup membayarnya !"

Maka kata si penuntut, "Ya ALLAH ! Siapakah yang memiliki harta yang banyak untuk membeli syurga yang amat hebat itu?"

Maka dijawab ALLAH S.W.T, "Engkau pun dapat membayarnya. Iaitu dengan mengampuni saudara yang telah menzalimimu."

Maka kata si penuntut itu: "Kalau begitu aku sanggup mengampuni dosanya terhadapku!"

Firman ALLAH S.W.T: "Pimpinlah tangan saudaramu bersama-sama kedalam syurga itu". Kemudian Rasulullah s.a.w bersabda: "Maka berbuat baiklah kepada saudara mu sesama muslim".


19. Do you prefer being single or having a relationship?

single..pastuh kawen terosss..serabut laa kopel2 nih..wahahah..

20. List 5 people to tag:

tanak tag sapa2..haha..

1 comment:

Amir Hazwan said...

impian saya adalah untuk menjadi tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuttttttt.....hahaha...impian yg dah dikuburkan..so xder impian bru lg..sat esok baru nak bermimpi..


laaa.. dh terkubur ke?? nape nokss dah insap ekk. hoho jahat gels aku. kira ko kalah dgn hafiz, temeng, & boys kelas kita laaah nh ek. bukan berdosa pun impian ko tuh :P haha yakin je aku