Pages

Subscribe

Wednesday, July 1, 2009

Excited~~~

wohooooooo...wweeeee...yipppyyyyyy...esok nak pi sarawak jumper anak buah-buahan kesayangan...excitednyer nak jumpak depa..tambah2 si Hafiy tuh...dulu2 tgk tyme baby jaa..last summer laa dia beranak..pastuh sbbkan mak dia beranak aku terpaksa laa baby sit si abang nyer tuh, faiz tuh...kena basuh berak, kena mandikan, kena tidoqkan, bancuh susu..suma laa kena..bak kata menjadi nanny terlatih laa..kalah nirmla bonat..wahahaha..pastuh plak si hafiy tuh baru jer balek rumah, jaundice ler plak..pastuh tiap2 ari kener gi check kt hospital...pastuh sbbkan bilirubin terlalu tinggi kener tahan kt wad..

memandangkan aku belajar medic mak aku dok tanya aku naper baby jaundice..since aku belom belajar paeds la so aku pun tatau laa napa..sapa dah belajar, kenape yer baby jaundice..explain sket..biaq mak aku paham..haha..kalo org tua jaundice aku tau laa liver failure..tp baby..i dont know..adakah sbb liver is not fully function yet..and x pat produce enzymes apa tuh, utk metabolizes drugn sumer tuh..cytocrome p45..yer ker namer tuh..wahaha...bru blaja pharm..tp dah lupo..kuang2x..what eva the reason it is, dia jaundice laa..and bilirubin level is very high and masuk hospital kener letak bawah lampu..siap 3@4 ketul lg lampu doktor pasang kt dia..nih lg satu mak aku dok tanya..camna jaundice leh ilang lepas letak bawah lampu tuh..sekali lg aku pun tatau..haha..pastuh si Hafiy tuh kluar masuk wad jer laa keja dia..so kener dok pi melawat hospital tuh tiap2 ari..kena bawak nasik utk mak dia yg kt hospital tuh makan sbb tgh berpantang..besa laa pantang org melayu..sumanya x leh makan kan...hahaha...

pastuh bila dah seminggu lebih tuh memandangkan abah dia masih berada di sarawak, so aku lah yg pi daftar nama dia kt jabatan pendaftaran negara..mcam laa aku nih bapak diaa kan..haha..so daftar laa nama Muhammad Izz Hafiy tuh..hihihi..

so esok lusa nak pi jumpa dia dan abangnya si faiz yg x reti2 nak ckp lg tuh..excited~~~wahahah...

No comments: