Pages

Subscribe

Friday, March 19, 2010

A Malay Dilemma : Setin Coca Cola


Assalamualaikum wbt...

Saya sedang dilemma lagi..isu nya pasal setin Coca Cola..Secara jujurnya sy memang suka minum Coca Cola..tp sebab skang tau Coca Cola nih penyumbang terbesar kepada Israel, maka kalo pergi kedai hanya mampu tgk jer tin Coca Cola tuh dari jauh..walaupun teringin tp x beli..walaupun tahu sepatutnya x patut langsung ada rasa teringin tersebut..hohoho..

Tetapi baru baru ini laporan berita mengatan seperti berikut

Coca Cola lancar kilang pembotolan RM1 bilion di Nilai
2010/03/16
NILAI: The Coca Cola Company dari Amerika Syarikat hari ini secara rasminya melancarkan kilang pembotolan terbarunya yang bernilai RM1 bilion di Nilai, Negeri Sembilan. Majlis pecah tanah kilang baru itu disempurnakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Dalam hati terpana sebentar..Rakyat punya susah2 nak boikot setin Coca Cola atas rasa cinta dan kasih pada saudara di Palestine, Pemimpin dengan bangga bagi peluang untuk Coca Cola menghasilkan berbillion botol Coca Cola di tanah air kita sendiri. Maka berhasilkah laungan rakyat untuk memboikot barang-barang Israel?Sangat lah tidak memahami ironi yang berlaku..Kita(rakyat) sedang berusaha keras menentang Israel, tetapi kenapa pemimpin kita membuat sebegitu? Nak kan pelaburan? Duit untuk rakyat?? Bangunkan negara atas keruntuhan Palestine dan Masjidil Aqsa?? APakah yang berlaku?? Saya sungguh dilemma..sudah laa semangat saya untuk Palestine semakin pudar seperti musim permainan, ditambah lagi kepudaran itu dengan..

Masuk akalkah perkara ini..

Ustaz dulu pernha pesan, walaupun kita dah lali dengan tgk berita dan baca surat khabar pasal Palestine sebab bunuh, bom, runtuhkan rumah dan sbgnya..kita dah jadik immune dan desensatize dengan perkara2 ini.. Namun pesan ustaz, jgn pernah ungkap di bibir perkataan buhsan dan jgn cuba untuk merasakan dalam hati rasa buhsan terhadap penderitaan mereka, sbb takut nnti jatuh kufur pada Allah. Kerana perjuangan Palestine adalah perjuangan Akidah, bukan perjuangan semata-mata tentera. Jika kita buhsan, kita buhsan menegakkan akidah..ini pesan Ustaz...Ustaz mana?? Saya pun x igt..

Setin Coca Cola untuk Palestine...kini tiada lagi...

1 comment:

pendekar_malam said...

sedih baca entry ni..org lain bersusah payah boikot..drg senang2 je..pastu ckp org lain yg pro zionis la..mmg x bleh pakai pemimpin camni..sape yg sokong mmg xde otak..