Pages

Subscribe

Saturday, July 23, 2011

Post Pertama Seorang Suami


Assalamualaikum wbt....

Alhamdulillah.....alhamdulillah..alhamdulillah

=)..senyum..senyum...senyum

Suka untuk mulakan entry pertama sebagai seorang suami nih dengan memanjatkan kesyukuran yang tidak terhingga kepada Yang Maha Esa..agar diri tidak lupa akan nikmat-nikmat yang Allah telah kurniakan...terlalu banyak..sedangkan hanya sedikit dari hambanya yang bersyukur..

Mereka (Para Jin) bekerja untuk Sulaiman sesuai dengan apa yang dikehendakinya, di antaranya (membuat) gedung-gedung yang tinggi, patung-patung, piring-piring yang (besarnya) seperti kolam dan periuk-periuk yang tetap (berada di atas tungku). Bekerjalah wahai keluarga Daud untuk bersyukur kepada Allah. Dan sedikit sekali dari hamba-hamba-Ku yang bersyukur. (Saba’:13)

Mengingatkan diri untuk berusaha dan bekerja untuk mensyukuri nikmat Allah kerana Allah kata hanya sedikit jer yang bersyukur maka Allah suruh kita BEKERJA untuk bersyukur. Kena berusaha, syukur tidak datang sendiri mengetuk pintu hati. Perlu BEKERJA untuk INGAT kepada Allah.

Alhamdulillah....

Hehehe..macam x percaya je dah kahwin..WHAT????? dah kahwin keee?? Aduhaiiii~~~...;P

Nak menceritakan perasaan tuh sungguh lah sukar..kalau nk tau, kahwin le sendiri then rasa leeee..hikhikhik...ungkapan over the moon, cloud nine tak boleh nak describe the feeling..hanya orang dah kahwin jer yang tau..cewahhhh..haha..

Terima Kasih isteriku..Siti Samihah Mohd Shukri...:D...

' Ya Allah, berkatilah perkahwinan kami, jalinkan kemesraan antara kami, anugerahkan relung cinta sebesar semesta yang untuk mendamba keredhaan-Mu '

p/s : baru tau dulu isteri saya suka stalk blog saya..yg mmg stalker abis lah..kehkehkeh...*TAKUT*...hahaha...lupa dulu nak tulis...' Hey Stalker, would you marry me?'..haha

No comments: