Pages

Subscribe

Friday, June 26, 2009

Mati~~

Setiap dari yang bernyawa akan merasakan mati. Kami akan menguji kamu dengan keburukan dan kebaikan sebagai cobaan. Dan kamu akan dikembalikan hanya kepada kami..Surah Al-Anbiya', Ayat 35

hurmmm..hari nih bgn pagi(xpagi mana la tapi) pastuh tgk berita Michael Jackson dah mati sbb cardiac arrest...umur muda lagi, baru 50..tp arituh aku dgr ustaz tuh bg kuliah maghrib dia kata ada hadis nabi kata apabila umur kamu mencapai 40-60 tahun maka kamu perlu berjaga2 sbb itulah masa2 yang genting utk mati..tp mati tuh sapa tau bila kan??Allah jaa tau..tp arituh kan ada rumours yg MJ dah masuk Islam..harap2 dia mati dalam islam dan dikebumikan cara islam laa..dulu Princess Diana tuh x sempat nak kawen ngan Dodi Alfayed n masuk islam dah mati..sesungguhnya Hidayah itu milik Allah...tpkan sapa laa dlm dunia nih xkenal michael jackson..makcik kampung yg suka gobek sirih pinang pun tau..wahaha..yakin jerr..kalo dia mati dalam islam moga Allah merahmati ruhnyer..amin

nih ada lg zain bikha yg MJ nyanyi..give thanks to Allah..dah penah post kt sini dah..tp lg pebret MJ yg aku suka adalah 'Ben'







Semalam baca berita jugak Sarah Fawcett yang berlakon charlies angel's tuh mati sbb cancer..

smalam jugak jiran sebelah umah aku tyme aku lahir sampi umor belasan tahun mati jugak...nama dia pak cik aziz..dia garang wooo tp baik hati..hihi..lama dah duk berjiran dgn dia..tp dah dekat 2 bulan dia sakit..maybe hepatitis kot..tp doktor mcm x make exact diagnosis sbb bila aku tanya mak aku, dia kata doktor pun xsure sbb dah exam liver dia functioning well...tp few days before dia meninggal tuh aku gi melawat dia then ada kesan2 liver failure laa..jaundice..!!mata kuning and muka pun kuning...huhu..moga Allah merahmati roh arwah..

Al-Fatihah..

ramainyer manusia mati..tiap2 ari pun ada org mati..tiap2 org pun akan mati...tiap2 mati pun sakit..

No comments: