Pages

Subscribe

Sunday, August 23, 2009

Hari-Hari Terakhir Seorang Lelaki

Assalamualaikum wbt..

Selalunya, bila the last day of the holiday aku selalu sentimental..haha..mengenangkan cuti dan mengenangkan nak kena balik semula ke routine hidup yg ermm...yg best...hehe..

Muhasabah utk cuti nih sgt lah teruk sebenarnyer..huahuaha..membuang masa dengan segala macam aktiviti x berfaedah..hahaha..tido, makan, cita korea, internet..tuh jaa..mmg x bermanfaat...

walopun aku tgh dok baca buku 7 Habits of Highly Effective People, but obviously sgtlah tidak effective langsung..bahkan menjadi mandom..naseb x mandul..hiihi..ibarat teratai layu di tasik madu..muahaha...betul laa kata pepatah arab...'anak muda yang mempunyai banyak masa lapang akan dibunuh oleh masa lapangnya...'

huhuu..aku menjadi sgt tidak produktif(bukan produktif buat anak)..ni pasal wat kerja..very therr x systematic langsung..rasa cam nak sekeh kepala sendiri jer..huhuh..next year kena plan betul2 laa cuti..supaya bermanfaat..tp at least this year's summer is much better than last year..hihih..paling best os kof gi Cambodia..

banyak gila aktiviti yg dirancang utk summer x berjaya dilakukan disebabkan oleh my incompetency...wawawawaw.....sorry pada sapa2 yg terlibat dlm berurusan dgn aku..

ok laa tuh muhasabah..wawawa...tp best la summer leh jumpa family terchenta dan anak-anak buah terchenta..dpt makan makanan sedap..(tapi berat aku dah turun 5 kg sejak march lalu)...wawawaw...

Ok so Azam sekembalinya ke Cork..

1. Saya akan menumpukan lebih sedikit(sikit jer) perhatian pada pelajaran..sbb dah masuk clinical kan..cam syusyah jer..huhuhu..kena imrpove communication skill sket..and kena ber'social' sket ngan suma org..hehehe

2. saya berazam utk meneruskan permainan squash..this year nek gi Intervarsities lagi..so kener berusaha selebih daya..tp men squash x perlu azam sbb aku mmg suka..hehe..cuma nk carik msa yg sesuai utk main jaa..

3. memandangkan Ramadhan kan..so kena berusaha tambah amalan..cewayh..tiap2 ramadhan azam nih..wat nyer idok pun..huhuhu..mungkinkah tahun ini sedikit berbeza??kita nntikan..hehe

4. Nak hidup dengan aman damai dan gumbira..hihihii..enjoy every moment yg ada kt Cork, sbb ras masa cepat sgt berlalu...tup tupp dah masuk 3rd year..kang tup tup dah grad..wawawa..x sempat nk menikmati..hihihi..

5. Perancangan utk kahwin masih belum ada..muahaha..so kepada mak saya jika terbaca entry ini, sudah2 laa mengkenenkan saya dengan anak jiran sebelah umah..wahahaha...

ok azam2 merepek banyak lg laaa..tayah kot tuliss..hihih..

waaaaaaaa..sediyh nyer esok nk balik Cork dah..dah start rindu kt family dah...padahal kt umah lg..huhuhu..

ok adios..

p/s : kena start planning masa di Cork nnti..hehe..

No comments: