Pages

Subscribe

Wednesday, November 11, 2009

Minda Muntah...


Assalamualaikum wbt..

Huhuh..dah berapa hari dah x hupdate blog nih..busy kah??hehehe..arinih just nk berkongsi sedeket experience yg idok le seberapa bagos pun..arituh aku gi LONDON kan jumpa Amir Hazwan, pastuh dr Stansted ke Whitechapel tuh aku nek bas..Bas tuh pasang heater so mcm panas laa kan..dgn bergoyang ke kiri dan kanannyer..bila cam 10 minit lg nk sampai tuh, tetiba aku rasa loya gila nk muntah..aku panas2 heater nih x leh sgt..vomitting center aku akan di stimulate dgn ganasnyer..haha..tp malangnyer aku xder plastik ker paper bag ker utk muntah..porduction of saliva dah merembes dah nih menandakan tibanya waktu utk uwek uwek..tp xkkan aku nk muntah atas kerusi tuh kot kan..so aku amik kertas dan kipas2 muka aku..tp cam x der effect..OMG camna nk wat nih..reaction utk muntah dah berlaku

tetiba camner ntah otak aku yg bijak ini memberitahu diri ku utk bertenang, sbb kalo menggelabah lg laa nk muntah..so aku pun tarik nafas panjang ala2 org nk beranak tuh..haha..in~~~~out~~~~in~~~~OUT~~~~~haha..pastuh aku pun menggunakan segala fikiran ku yg ada utk control every inch of my body part so that they will not stimulate the act of vomitting..gila canggih aa otak aku..i told myself not to vommit dan bertahan...

Fuhhsss...10 minit tahan muntah and aku berjaya..i did it weyhss..wohhooooo..kalo kebiasaanya aku kalo dah mcm tuh dalam seminit jer aku dah muntah dah..bila saliva dan merembes2 kepala dah pening2 tros aku muntah aa..tp kali nih aku berjaya mengawal diri..i psycho myself not to vomit..that's the power of the Mind maybe..kalo belajar Behavioural Science tuh, Mind, Body, Soul kan..so nih laa practicalnyer..hohohoho...

SO aku berpendapat, melaluyi experiment td sekiranya otak dan hati kita mampu mengawal segala tindak balas concious mahupun unconcious badan kita, sudah pasti otak dan hati kita mampu menahan dan melawan nafsu dengan jayanyer...

Sbb tuh Allah turunkan Al-Quran kepada manusia, supaya kita baca dan fikir melalui ayat-ayat alquran itu supaya kita boleh melawan nafsu melalui Minda dan Hati kita..Allah bg Syurga dan neraka untuk motivasi kita melalui Minda utk kita berfikir dan menentang nafsu..Minda dan Hati mampu melawan nafsu..Allah selalu suruh kita berfikir tentang kejadian2 dia utk kita berfikir dan berubah..Determintation is all what it takes to do that..apa yg kita x der skang adalah determination utk berubah dan melawan nafsu..

Determination will set u free of all ur bad deeds..u can control ur bad deeds with your mind..masalahnya kita xmampu nak mulakan dgn satu langkah pertama kearah membasmi dosa-dosa kita iaitu DETERMINATION...bak kata fahmi melalui buku yg dibacanya, It's Not How Good You Are, It's How Good You Wanna Be...semalam Sheikh Yusha EVans said he wanna be the Stranger that will enter the Paradise, that will get the reward of 50 times the amal of the Shabah, that his name will be listed in the list of those who will be drinking from the Fountain in Paradise...because he already had the determination to do that in the first place, so he control all his deeds with his Mind and heart...

So we Decide of how we want the Heaven..Shazwany said, all of us want the Heaven, but nobody wants to die..sbb kita x prepare..

So let's choose and determine what and who we want to be...

it's in ur hand, MIND and Heart everybody..~~~~

adios..off to pharmaco....
*ini adalah pesanan utk diri sendiri*