Pages

Subscribe

Friday, November 6, 2009

Sabar ya Sabariah~~~~

Assalamualaikum wbt...

saya mulakan entry ini dengan kegembiraan dan keexcitedan sy nk ke LONDON esok pagi yg melampau2...Ya Allah..sungguh aku mmg menantikan hari esok dgn sgt2..dr saat beli tiket sampai sekarang mmg nk sgt keluar dr cork nih...wahaha..mmg nak lari jauh dr Cork nih..xmau balek Cork dah..huhuhu...xnak jumpa orang2 yg akan membuatkan ku menderita dibumi Cork nih..rasa xleh bernafas dah...cewayhh..sapa plak dok wat aku menderita???hahaha..nk pegi LONDON menenangkan diri dan bergumbira bersama Amir Hazwan..supaya balek Cork nnti pikiran lebih tenang..hohohoho...

oh td Faimee ckp pasal sabar..aku dalam hati dok sabar yer sabariah..hohohoho..aku dah le mudah hilang sabar skang nih..aku kan skang nih menghadapi tekanan dari luar dan dalam..ada ker?hahaha..maksudnya aku dlm process of recovery dr depression laaa..(mn ada org mengaku dier depress kecuali aku)...mmg selalu laa hilang sabar...aku tatau dalam sehari tuh berapa kali aku hilang sabar dan rasa nk give up..mcm kadang2 tuh puas aku dok doa, tp mcm x der beza jer kan..cam Allah x makbul jer doa aku..(yer laa dah bila susah baru nk carik Allah, senang2 lupo)..mmg kdg2 tuh rasa letih sangat2 untuk terus bersabar dan menyabarkan diri..rasa mcm nk kurung diri dalam bilik tamau jumpa sapa2 dah..xpun nk gi lari jauh2 dr cork nih..kadang2 mmg rasa give up sgt...mmg sungguh aku sgt letih, tp dalam letih itu aku terpaksa bersabar..tiap2 hari tatau berapa kali aku rasa aku jatuh dan terduduk, pastuh terpaksa bangun mengheret kaki naik balek..mmg tgh mereng otak..dan setiap hari kena ckp kt diri sendiri owh sabar yaaa sabariah..hohohoh..apa yg aku x sabar sgt aku pun xtau..

pastuh td faimee pun membacakan ayat ini kepadaku...(apsal ntah tiba2 jer dia bc..he feels me bebeyh)

"Dan bermohonlah pertolongan dengan sabar dan solat. Dan sesungguhnya solat itu berat kecuali pada orang-orang yang Khusyu' ( Al Baqarah :45)

sebak hati dan dadaku mendengarkan ayat ini..So aku pun tersedarlah diri, bahawasanya pertolongan Allah tuh kene bersabar..kene berdoa dgn sabar..mungkin Allah x bg lg sekarang, tp pertolongan Allah itu insyaallah sangat dekat..so lepas nih kalo aku rasa letih sgt pun utk bersabar, semoga aku terus bersabar..pertolongan Allah itu untuk orang2 yang sabar..baru 2 bulan jer aku diuji tp dah hilang sabar..nabi dulu diuji dgn jauh lebih berat, 23 taun tuh..haiyyooo...semoga Allah bg aku kesabaran para Nabi-Nabi Ulul-Azmi...

mmg kadang2 rasa kita dah berdoa dah tp mcm Allah x dgr pun doa kita..sesungguhnya Allah tuh kan Maha Mendengar setiap keluh kesah hamba dia..so kener lg banyak bersabar..dah rasa letih nk bertahan dan bersabar mcmana pun, tetap kena bersabar..tetap kena yakin Allah akan bantu..tetap kena yakin Allah disisi..go go power rangers!!!!(*tetiba)

La Tahzan, Innallaha Ma'ana ( jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kamu)

okayhsss..adios..nk tidor dgn hepi sbb esok nk gi london..hihih...semoga dpt bergembira walaupun hanya utk 2 hari..huhuh..

No comments: