Pages

Subscribe

Saturday, December 5, 2009

Sesi Melepas Tekanan di 63...

Tekanan 1. Emotionally unstable, kemurungan dan tidak berdaya saing, xbersemangat nk wat kerja...perasaan nk balik rumah datang kembali...mak, nak balek!!!!!!!!!!(cam budak kecik plak)..

Tekanan 2. Sleep overdose sbb selalu tidur malam tidak nyenyak sbb........???, so selalu mengantuk di siang hari....minda yg rasional menjerit2..wake up2...banyak lg x study nih...nafsu dan hati yg sengsara menjawab... mari sambung tido sbb emosi telah letih...'good job'!!!

Tekanan 3. Stress case write up x siap lagi. igtkan senang jer nk wat ruper2nyer susah and time consuming plak...pastuh xder plak case yg best..rasa nk tiru jer contoh yg lama2 nih..tp rasa cam bersalah plak...waaaaaaaaaa....mmg x pernah belajar dr pengalaman lalu ttg procrastination..dah laaa nk exam...warghhhhhhhh

Tekanan 4. Stress exam, banyak x study lagi tp rasa malas cam nk mati, study jap jer otak dah mengelamun ke tempat lain, pastuh letih mengelamun tido...

Tekanan 5. Mati2 igtkan OSCE ari senin, rupernyer ari selase, dah lari perancangan schedule study..hohohoh...

Tekanan 6. Naper perlu ada exam BH????

Tekanan 7. Naper masih rasa lonely???...lone rangers betol...

Tekanan 8. Fendi paksa keluar dari rumah 63..sampai ati fendi...dia dah x sayang kt aku...wahahahahaha...*nk jugak wat fendi bersalah*...hahaha..

Tekanan 9. Terasa ada perasaan Obsessive Compulsive Disorder..walaupun xtatau apakah maksud ianya sebenarnye tp nama dia cam best...perasaan jelous dan cemburu disetiap masa..rasa nk memiliki dan xnak berkongsi walau sedikit pun...ish mmg bermasalah budak nih..wohooooo

Tekanan 10. Lemas duduk dalam bilik 24 jam, rasa cam kener penjara.....tunggu abisss exam, aku tamau masuk bilik nih dah..wahahaha..nk berborak ngan org, tp suma org nk study..takkan nk borak ngan kucing pulak..

Tekanan11. Rasa bersalah nak bertawakkal sedangkan usaha tahap ayam..x bersungguh2 langsung, pastuh nk harap Allah tolong free2...nak bertawassul dgn amalan, tp x der amalan yg membanggakan, tp dosa yg memalukan berlambak nk mati..hanya boleh berdoa, Ya Allah kau dah bagi ujian yg maha berat untuk aku tanggung, maka kau mudahkanlah urusanku yang lain...Allah kan dah janji "Allah tidak membebankan seseorang melainkan dengan kesanggupannya". (Al-Baqarah: 286)

Tekanan Terbesar : Rasa bersalah menghantui diri setiap saat dan ketika, banyak sgt wat perkara jahat dengan org2 baik2..nk mengadap muka derang pun dah malu teramat..tiap kali mengadap derang rasa nk nangis sentiasa, pastuh rasa nk kurung diri dalam bilik tamau keluaq dah..tp lagi kurung lagi tertekan, so wat muka x malu keluar jugak..aaaaaaaaaa..korang ampunkanlah dosa aku yer, yg kecik atau yg besar, yg korang tau ataupun tidak...huhuhu....berdosa ngan Tuhan???Masyaallah...rasa berdosa menyerang hati di setiap masa sbb banyak sgt dosa..yg dah bertimbun pun xterbayar lgi...buat pulak dosa sebesar gunung di saat hati x tenang, di saat2 genting nk exam, di saat semuanya nk kembali normal...padan muka sama diri sendiri..selalu nak menurut hawa nafsu semata-mata..walaupun iman turun dan naik, tp time iman turun masih perlu berada dalam syariat islam..jgn selamba kodok nk ikut hawa nafsu....aaaaaaaaaaa..Alhamdulillah Allah masih sayang dan selamatkan diri dari terhanyut lagi jauh..Alhamdulillah Allah tunjukkan jalan yg lurus...Dosa mmg meletihkan hati dan sukma...oh Allah ampunilah daku....

boleh x nak lari jauh2 kehujung alam dan duduk situ bersama orang tersayang dengan tenangnyer...???mestilah x boleh!!!!!lagi mau tanya..sekeh pale kang...

Sekian sahaja sesi melepas tekanan di blog untuk hari ini..semoga bertemu lagi di lain hari...


OK..it should be a new day, a new world..walaupun dah ke beratus kali berazam to have a new day, still masih kener berazam utk a new day to come tanpa berputus asa dari rahmat Allah..

kepada Mohd Redhuan yang suka menzalimi diri sendiri dan orang lain juger...

"Katakanlah, wahai hamba-hamba-Ku yang telah melampaui batas (melakukan dosa), janganlah kalian berputus asa dari rahmat Allah"
(al-Zumar: 53)

"Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin, diri dan harta mereka dengan memberikan Syurga untuk mereka" (At-Taubah: 111)

maka bersenang hatilah dan

"dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir" (Yusuf : 12)

dah lama tak berdoa nih..dulu selalu doa nih tp skang dah selalu lupa nk berdoa yang ini sedangkan doa ini akan mencukupkan segala-galanya dalam hidup...

"Cukuplah Allah bagiku. Tidak ada Tuhan selain dari-Nya. Hanya kepada-Nya aku bertawakal" (At-Taubah: 129)

Semoga Allah dan Rasul cukup buat kita semua....amiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin...

adios~~

2 comments:

Kakak said...

Cheer up redhuan. Ini hanya ujian yang kecil dr Allah.. Dan pastinya awak boleh overcome it.Macam yang awak kata, Ujian ini Allah bagi Sesuai dgn kesanggupan awak.

Jangan mengeluh kerana sesungguhnya lebih ramai org di luar sana yang menghadapi masalah yang lebih besar..

Moga terus tabah.. Moga ujian ini menjadikan awak lebih dekat denganNya..dan lebih menjadi seorang hamba yang mengharap.

Doakan kita semua yang diuji Allah ini sentiasa tabah dan kuat untuk terus melangkah.. Doakan juga ujian ini tidak menajdikan kita termasuk dalam golongan yang merugikan.

Ujian ini tersangat berat.. Tapi kegagalan utk redha dgn ujian ini lebih berat balasannya di akhirat kelak. Moga Allah tunjukkan hikmahNya atas ujian ini kepada kita..agar kita dapat terus menjadi org yg bersabar dan bertawakal.

All d best Redhuan!

z.shin said...

haha