Pages

Subscribe

Wednesday, February 10, 2010

Rejected by Girls




Assalamualaikum wbt..


I was rejected over and over again today...

I was sent out of the room because she don't want me in there...

So do the other girls...

What have i done so wrong to deserve this painful rejection..

Am i not good enough for you girls...?

Am i not handsome enough for you girls...?

Tell me exactly what do you want from me..?

Isn't Love and Care do you want from me...?



Hahaha..beremosi tak aku hari ini??..Al-kisahnya adalah hari ni pergi GP dan bersama-sama Dr. Dennis. Dia adalah perempuan yang sangat baik. Tetapi pesakit-pesakit beliau rata-ratanya adalah wanita. Mereka selalu tidak mahukan saya berada didalam bilik tersebut ketika diperiksa... Mestilah kan..Mestilah mereka malu apabila lelaki berada disitu..jadinya, Dr. Dennis pun menyuruh saya keluar dan tunggu di luar.saya pun tercongok di luar seperti orang kurang waras..kemudian jika pesakit itu tidak kisah dia akan panggil saya masuk..begitulah situasi hari ini..rejection after one another..so painful..hahaha...


Bab-bab direjek nih memang hal biasalah..tade hal dah..tp sekali kener rejek ngan perempuan betul baru tau kan..haha..the reason why men afraid to approach girls for marriage is highly due to high chances of rejection..isn't true??hahaha..


Apabila direjek memanglah kita akan rasa pedih dan sakitnya hati...sakit hati dan pedih itu hanya Allah yang tahu..tapi kita sendiri dalam kehidupan terlalu banyak mengalami rejection..being rejected in a reletionship, life, work, love, and so on adn so forth..tetapi dari sudut diri kita sendiri, kitalah penyumbang terbesar kepada rejection..


Cuba tanya diri sendiri, berapa banyak benda dalam kehidupan nih yang kita rejek..terutama perkara-perkara yang melibatkan islam..berapa banyak suruhan Allah kita reject..berapa banyak hukum-hukum Allah kita reject..berapa banyak larangan-larangan Allah yang kita reject...berapa banyak Sunnah Rasulullah yang kita reject...


Kita akan terasa pedihnya bila direject, tapi kita tidak sedar dalam kehidupan kita, kitalah selalu reject benda-benda yang baik untuk kita...


Takutlah nnti nama kita yang direject oleh Allah untuk menghuni syurga dia sebab time hidup kat bumi nih kita selamba hati sesuka badak jer kita dok rejek Allah kan..nnti Allah dah reject kita and that is the ULTIMATE REJECTION..and the pain we will be suffering, is massively painful..tak terbayang oleh akal manusia..


Maka, untuk kita mengelakkan diri dari direject, kita perlu menerima dan embrace things around us...if we don't want to be rejected by the loved ones, we have to love them unconditionally, to care for them unconditionally...if we want people to embrace us, we have to embrace them with our Mercy and Love...Allah has always embrace and love us..it's us who don't reciprocate Allah's Mercy..If we want to be embrace and loved by Allah in this Life and the Hereafter, we should embrace and love Allah first..follow everything He asked us to do, and leave things He prohibited..


Take Home Message of the day is if you want to be rejected, then don't reject...if you want to be love, then love first..


ok..

adios...

No comments: