Pages

Subscribe

Thursday, March 11, 2010

Debate oh debate...

Assalamualaikum wbt...

PPIMI Dublin buat ODECHAL (nama glamer utk pertandingan debate) weekend nih..so entah ler tetiba beriya nak masuk kan...pastuh kitaorg pun dok prektis laa and brainstorm sampai otak pun cramp dah nak pikir..hahaha..

Lama dah x debate2 nih..last time yg betul2 masuk pertandingan adalah time sekolah menengah laa..dah lupa abiss dah script2 skema yg dulu mmg hafal totok aaa..haha..rindu zaman2 debate dulu..team debate time tuh adalah, aku, mama (syafiq mazlan) dan adam., mior and chelly pun join, and khalis jugak..heheh..dalam 3 org tuh aku paling x gempak..hehe..

Teringat first time masuk debate time form 3 kat SEMESTI pertandingan 4 penjuru..first time masuk ngan Khalis ang juga first time..sian dia ada sekali tuh dia mmg blurr abis nk bidas apa n mmg dia x bidas langsung..hahaha.

Teringat dulu, pernah prektis depan cikgu sebut Bismillahirrahmanirahim berkali-kali sebab cikgu tidak berpuas hati..hampir sehari aku dok prektis sebut bismillah dengan intonasi yang diharapkan oleh cikgu...Pastuh berkali2 jugak prektis sebut perkataan 'Tuan Yang Dipertua' sbb nk bagi bunyi dia sedap dan best..

Pastuh pulak cikgu x puas hati time bila aku debate muka aku akan nampak sedih...derang nyer diagnosis sbb apa aku nmpak sedih bila debate adalah sbb bulu kening aku tebal sangat...make sense ker diagnosis tuh..hahaha...

Tapi rindu laa zaman-zaman debate dulu...selalu balek pertandingan debate jer mesti aku demam, sbb mentally exhausted..hohoh..pernah balek dr pertandingan kat SEMESTI, balik tumbuh bijik2 kt tangan..infection ker bender ntah..cam kener gigit ngan binatang amender ntah..huhuhu...

rindu di saat-saat itu....

hihihih....

1 comment:

Anonymous said...

SEMESTI mmg byk ulat-ulat halus pmbawe penyakit berbahaya,,,abes ah nnt tunggu lagi 10 thn pe jadi~