Pages

Subscribe

Tuesday, April 27, 2010

Library~~~

*Kelas Add Math budak 5S bersama Puan Noraini di Library ber Aircond..heeheeeheee..oo pakai baju melayu sebab ari jumaat..hehe*

Assalamualaikum wbt..



Musim2 exam nih mesti laa orang pakat tumpu pi dok study kt Library kan..hahaha..Dah lama gila x dtg library study..Last time biler entah..tau lepas or 2 taun lepas..Ruper-rupernyer best jugak study kt library nih..haha..



Tapi nk habaq, punya laa orang pakat kerumun Library sampai penuh sumer tempat..Aku dtg pkol 11 pagi pun dah penuh dah..esok kena mai lepas suboh nih..hahaha..semalam aku selamba dok kt tempat yg bertulis, RESERVED FOR WHEEL CHAIR...celah mana pulak aku guna wheelchair..hahaha...



Time first year dulu aku kerap aa dtg Library sbb buhsan dok mengadap muka pendi jerk kan bila nk exam..nk gi mengadap muker org lain pulak..so study laa kt library..kalo dulu2 kt Star mesti aku dalam hati kata org yg study kt \library mmg NERD super aaah..haha..tgk2 aku pun Nerd kerje dok melepak kt Library jer..hahaha..budak2 STAR kononyer time weekend derang pergi study kt Library negeri..cett nyer budak2..sebenarnyer derang pergi dok bercintan cintun ngan budak2 Convent..Naseb bukan dengan budak sekolah agama perempuan Ta'yah..kalo x mahu kener pelengkup..haha..kantoi busuk2 jer..haha..patut laa derang suka gi Library time tuh..aku ajak gi tgk wayang derang tanak..ada muslihat lain rupernyer...hahaha..



Dulu Library kt STAR kecik jer..tp kt hujung tuh ada bilik..Cikgu Add Math kitaorg mmg dah book bilik tuh jadik bilik dia punyer kot..Then bila tiap2 kali kelas Add Math, mmg best aa pegi belajar kt situ sbb ada Aircond...sejuk weyhss..nk belajar pun selesa..patutla Add math budak2 STAR gempak..belajar dlm Aircond..muahahaha...



Suke aa study kt Library sbb leh fokus sket tanpa sebarang gangguang laptop dan godaan Facebook dan sbgnyer..haha..Aku akan pegi dok kt meja..and set time study sejam..then setiap sejam aku gi online internet selama 10 minit..then sambung balek study..begitu laa rutin nyer..first day boleh laa patuh rules 1 hour- 10 Minutes tuh..bila dan masuk 2nd, 3rd day..ceyhss..bertambah2 plak masa online tenet..haha..begitulah manusia..susah nk istiqamah..Library nih ada aura aaa..nak study senang sket sbb tatau naper..baca senang sket paham, tp nk mengingatnyer idok ler mudah..haha..kalo study kt bilik, setiap 5 minit pegang henset, pegang laptop, pastuh tutop balek sebab rasa bersalah, then amik tuh, then pegi toilet, then turun minum air..macam2 laaa..hahaha..dasar org malas gitu ler...



ok..10 minit sudah tamat..heeheehee..mari study..nak balek makang..lapaq...

No comments: