Pages

Subscribe

Monday, May 24, 2010

Projectile Vomitting

WARNING : ARTIKEL INI MUNGKIN TIDAK SESUAI UNTUK BACAAN UMUM. READ AT YOUR OWN RISK..MUAHAHA



Assalamualaikum wbt..

Alkisahnye, semalam aku saket kepale, so aku tidur la lepas subuh tuh kan..then bgn pagi sake kepala masih lagi belom ilang..dah dpt petande bahwe hidupku hari ini akan dihabiskan dgn tidur diatas katil sahaja..huwaaaaaaa...dah laa dah plan arinih nk wat meeting modul DIA, pastuh nk wat BBQ ngan kamil..huwaaaaa..sepertinyer tiada harapan...

Tapi xper, aku pun cuba berusaha keras utk menghilangkan saket kepala itu..
1. Mandi air sejuk ...kalau kat mesia selalu saket kepala mandi insyaallah hilang aa..tp kener mandi air sejuk laa..mati beku laa aku mandi air sejuk kt sini..tp skang dah summer n dah panas giler, so mandi air yg sejuk sedikit lah arinih..menggigil laa juger..tp malangnyer, tiada berjaya..

2. Panadol...stock simpanan panadol sudeyh abis..housemate sumer masih tidur kot..tanya muiz x der panadol..nk gi beli cam x larat laa pulak..so cancel..

3. Membuat sesuatu utk divert saket kepala...so aku pun baca laa blog2 org..haha..tp at one point tuh cam berjaya jer..aku dok syok2 baca blog saper ntah cam terlupe tgh saket kepala..tp bila teringat saket balek..muahaha..so gagal..

4. Makan..owh perut adalah sgt lapar..so mungkin kalau makan boleh melegakan sket saket kepala, sbb pernah jer makan then relieve sket saket kepale..so makan laa breakfast cereal ngan susu..

Nak dijadikan cerita, makan jer separuh, pastuh aku bangun jer..terus..UWEKKKKKKKKK....aaaaa..xsempat nk gi toilet pun..cam cepat gilerrrrr...and then yg lg best sampi ke dinding aku muntah.padahal jauh kot tempat aku berdiri n dinding..camner ntah boleh sampai ke dinding..hohoh...very the projectile vomitting..keluar abis sumer susu ngan cereal tgh makan...time tuh kagum sebentar..owh beginilah rupernyer projectile vomitting...*cool juger*...muahaha..tp then aku lari gi toilet bawah sbb ada org tgh mandi kt atas..so x der laa aku muntah sepenuhye dlm bilik..huhuhu..*yg x bestnyer terkene beg n reket squash aa plak..aiseyhh*

Dah tuh abiss laa berkepam berbau bilik aku tuh..bau cam budak kecik kan, time die baby dulu, time makan susu bila dia muntahkan susu tuh haaa camtuh ler bau dia..disebabkan kepale tgh weng, aku cam bersihkan dinding tuh gitu2 jer..tp bau lagi laaa..

Aku text org cancelkan meeting, then tidur...bgn tidur jer..hirup udara segar.. hurmmmmm dah x berbau dah bilik aku..tgk kat dinding dah bersih dah kotoran2 muntah td...*dalam hati waaaa baiknyer saper yg bersihkan nih..of kos laa aku rasa muiz yg bersihkan..hihihih...terima kasih muiz,,kau mmg baik hati..Semoga Allah merahmati kamu..yer ker muiz yg bersihkan..sekali bukan dia..haha..ape2 laa..doa jugak..*

Skang dah bgn tidur dah ok sket..ready nk bbq ptg nih..tp cam takut pulak nk makan..nnti kang muntah lg..hohoh..

p/s : Projectile vomitting is a hallmark for pyloric stenosis among newborn..kire dia muntah camair pancut yg jauh tuh..camtuh ler aku muntah td..hoho..*cool2 walaupun abit gross..haha*

No comments: