Pages

Subscribe

Monday, May 31, 2010

Wanita

Assalamualaikum wbt...

Td pagi bgn jer dpt mesej dr ramai org bahwa arinih ada rally untuk mengutuk serang Israel ke atas bot2 flotilla ke Gaza bagi memberikan bantuan kepada Rakyat Palestine di sana..

Maka pada pukul satu pun berangkatlah kesana..*hmm mcm tulis berita pule*..

Lepas dah abiss sumer speaker bercakap, igtkan derang akan march mcm before2 this..tetapi tidak sbb last minute nyer event so dernag x sempat mintak permisi Garda..Lepas abis tuh, aku pun gi laa jln2, then Fairuz call ckp derang nk March ker Cork City Council...so aku pun gi la balek..

Kemudian dernag pun march laaa..tp org sket jer..

Yang menariknya, org x ramai, aku sampai derang dah start jln..laju plak tuh jln..ponat kejor..haha..yang lead the march ada org2 perempuan yg berada di hadapan..yg kitaorg nih dok belakang jer aa..shouting from behind..

Tapi yg lebih menarik adalah, yg berada di depan2 tuh adalah perempuan2 yg sedang menggendong anak di tangan kirinyer..Menolak stroller dengan tangan sebelah lagi, dan menyangkutkan banner tinggi mengutuk israel di stroller anaknyer..bukan seorang..ada 4 org yang camtuh..ada yg gendong di belakang..ada yg kelek baby di pinggan..mcm2 gaya lah..

Bila dah sampai di depan Cork City Council tuh, sementara menunggu Lord Mayor kuar tp x kuar2..yg bestnyer..seorang mak tuh siap dah ready makanan baby dia..cam bubur camtuh..so sementara tuh dia suap laa anak dia bg makan..

Apa lagi yg memberatkan seorang ibu dari keluar berjuang kalau bukan anak-anaknya..Apa lagi yg menghalang mereka untuk keluar bekerja kalau bukan anak-anaknya..Apa lagi yg menghalang mereka kalau bukan anak-anak..

Tapi yg menarik, wanita-wanita ini cam siap angkut baby2 derang pergi berjuang..Apa pulak yg memberatkan kita yang xder apa2 kewajipan nih..kalau wanita yang cabaran terbesar adalah anak-anak mampu untuk pergi, apa pulak kita yg tiada apa2 bebanan yg memberatkan..

Adios~~~

No comments: