Pages

Subscribe

Friday, July 23, 2010

Isu Hangat..

Isu Panas..

Assalamualaikum wbt..

Harga Barang naik vs Perpaduan Melayu???

Hurmmm..saya rasa kerajaan sgt bijak dan pandai..kenapa??

Bila kerajaan umumkan nak naikkan harga barang, dia dah ready cara yg sangat baik untuk tidak menimbulkan kekecohan dan kerisauan rakyat...

Maka, bila kerajaan umumkan harga barang naik, cepat2 media kerajaan Utusan, Berita Harian, TV1,2,3 semua pakat tayang isu Perpaduan Melayu untuk mengalihkan pandangan rakyat tentang isu harga barang naik nih..

Maka, fokus dan concern rakyat telah dialihkan dengan baik dari kerisauan terhadap harga barang kepada Perpaduan Melayu..

Disebabkan itu, tidak ramai yang menyuarakan bantahan terhadap pengurangan subsidi dan kenaikkan harga barang kerana isu itu ditenggelamkan kerajaan melalui Isu lain..

Bijak..Bijak..Bijak...!!!

Sepertinya kerajaan memberikan Panadol kepada kesedihan rakyat untuk menaikkan harga barang..lepas nih bila nak naik harga barang, sangat mudah, bagi sahaja Panadol ini dan rakyat pun dah tak merungut..Pembangkang pun terjerat sama, dok kupas isu Perpaduan Melayu sahaja, terperangkap dalam perancangan bijak Kerajaan..

But, that's how politic work..nobody to blame..Peperangan itu kan tipu daya..Propaganda kerajaan lebih hebat dari Porpaganda Pembangkang..sebab itu kerajaan keep on winning in PRU..Politic is all about propaganda..itulah yg dimanipulasikan oleh Hitler, Napoleon, Jepun dan kuasa2 besar lain time perang..

Ok..

Adios..

No comments: