Pages

Subscribe

Sunday, August 15, 2010

Cinta

Assalamualaikum wbt...

Hidup mati adalah cinta....Cewahh..

Hehe..hari nih nak bercakap pasai cinta sket..Jiwang laa plak arinihkan..Ayat Cliche nya cinta itu Universal..tapi td bukak laa portal islamic pemes ILuvIslam and browse through artikel2 dia..

Saya selalu bila tgk artikel before baca, first tgk tajuk, kalo tajuk menarik tekan laa kan, Second tgk bilangan viewers, kalo ramai cam harus dibaca, nnti rasa ketinggalan..haha..

Pastuh browse laa tgk bilangan viewers kan, artikel mana paling banyak viewers..Berikut merupakan antara tertinggi yg melebihi 10,000 viewers


Untukmu Adam dan Hawa - 11252

Buat Gadis KesayanganKu - 15969

Cinta Aku Pada Si Dia - 15891

Wahai Cinta - 15182

Jatuh Cinta atau Jatuh Nafsu? - 15098


Bandingkan pula dengan ini


Antara Akhlak dan Ilmu - 4475

Was Islam Spread By The Sword? - 1990

Bila Berbicara Soal Kebaikan - 3737

Nikmat: Bersyukur Atau Mengeluh? - 5582

9 Sukarelawan PBSM Malaysia Tiba di Gaza - 2141

Adakah pembaca sekalian dapat melihat perbezaan yang ketara ini?? We go by figures because it won't lie..

Masyarakat kita lebih suka membaca dan membincangkan soal cinta..(saya jugak tidak terkecuali)..Mungkin itu fitrahnya manusia..Hidup Perlu Bercinta...Artikel-artikel berbentuk serious dan ilmiah, akhlak, tafsir, isu semasa gagal menambat hati pembaca remaja..

A famous quote " Love Sells "...Disebabkan itulah, filem-filem cinta memang laris dan terhangat di pasaran, filem sejarah orang xnak pergi tgk (Terasa loser sbb zaman sekolah dulu pernah pergi tgk filem Kuliyah Cinta)..Lagu-lagu di Radio hampir semuanya berkisar soal cinta, putus cinta dan cinta2 yg bermacam2..Artikel-artikel islamic pun berkisar soal cinta (I wrote an article about love juga, so shame on me..haha)

Kemudian, Hollywood beralih dari "Love Sells" kepada " Sex Sells"..kemudian mula lah setiap filem2 Hollywood WAJIB ada adegan-adegan sex untuk menjual filem-filem mereka..Novel-novel dan cerpen wajib ada adegan sex..video clip lagu-lagu berunsur sex...again, Sex Sells..

Itulah fenomena zaman ini, remaja dihidangkan dengan terlalu banyak 'Cinta' sampai melimpah ruah cinta-cinta mereka...Cinta..Cinta..Cinta..

Adakah soal cinta sahaja yang kita kejarkan dalam dunia ini..Cinta kepada Allah, Yes!!Itu yang dikejarkan..Cinta manusia??? Perlukan diagungkan sebegitu rupa?? Perlukan menjadi santapan rohani hari demi hari..Perlukan dihidangkan dengan aneka ragam cinta setiap waktu??

Owh ..cinta..siapa yang tak suka..tipulah kalau ada yang cakap benci..itu melanggari fitrah kejadian namanya..hehe..

Tapi isunya, adakah cinta muda mudi ini yang kita nak hambakan semata-mata..Perjuangan ini masih panjang..banyak lagi benda selain cinta yang kita perlukan untuk menegakkan agama??

Remaja sudah dibius cinta..sampai lali dan asyik dalam cinta..(cewah ayat)

Tapi siryesly..we are blinded by the thing we call LOVE..Banyak lagi masalah umat yang x selesai, kita asyik dibuai oleh cinta..

Cinta...

Cinta..

p/s : Meletak tajuk cinta jugak dengan harapan orang akan baca ..;)..

1 comment:

Anonymous said...

Layan JANGAN...Lawan pun JANGAN!

http://saifulislam.com/?p=1975

moga artikel ini dapat kita manfaatkan bersama..